Transition Tips: part 2 of 4

by World Triathlon Admin on 05 Mar, 2008 12:00

Part two in our four-part series on transition tips from ITU Sport Development Manager Alan Ley:

Triathletes are the best at practicing running drills, swimming skills and cycling mile after mile to gain a few seconds of speed and efficiency. But the swim to bike (T-1) or bike to run (T-2) transitions are usually neglected until race morning. By following a few simple tips and practicing transitions prior to race morning triathletes can reduce their stress and anxiety and see a reduction in their finishing times without adding a single interval to their training.

TRANSITION TIPS Part 2:
4. Make sure your bike is in the right gear for the course demands.
5. Rack your bike securely. The last thing you want to happen is for your bike to fall over or get knocked over.
6. Mentally rehearse or better yet, walk the entrance and exit path you will use.
7. If it’s a wetsuit swim put your bike/run clothes and race number on under the suit.

Check back soon for part three in our series on Transition Tips

Click here to read part 1 on Transition Tips

Click here for videos and more training tips

Before coming to ITU as Sport Development Manager, Alan Ley was Coaching Education Manager for USA Triathlon. Alan was trained at the USOC Coaching College, certified by the American College of Sports Medicine and American Council of Exercise and is currently a Level 3 Elite Triathlon Coach. He holds degrees in exercise science and hospital administration.


Parte dos de las cuatro partes sobre los consejos en las transiciones del Manager del Desarrollo Deportivo ITU Alan Ley:

Los triatletas son los mejores en la practicar de la técnica de carrera, habilidades de natación e ir en bici kilómetros y kilómetros para ganar unos segundos de velocidad y eficiencia. Pero el paso de la natación a la bicicleta (T-1) o de la bicicleta a la carrera (T-2) en general se descuida hasta la mañana de la carrera. Con unos simples consejos y practicando las transiciones antes de la mañana de la carrera los triatletas pueden reducir su estrés y ansiedad y ver como se reducen sus tiempos finales sin añadir un solo intervalo a su entrenamiento.

CONSEJOS EN LA TRANSICIÓN Parte 2:
4. Asegúrese de que su bicicleta está bien ajustada para las exigencias del recorrido.
5. Coloque su bicicleta de manera segura. La última cosa que quieres que suceda es que tu bicicleta se caiga o que sea atropellada.
6. Piense mentalmente o mejor aún, recorra el camino de entrad y el de salida que usted va a usar.
7. Si es una natación con neopreno ponga su ropa de la bicicleta/de la carrera a pie y el número de la carrera bajo el traje.

Revise pronto la parte tres sobre los Consejos para la Transición

Pulse aquí para leer la parte 1 de los Consejos en la Transición

Pulse aquí para ver videos y más consejos de entrenamiento

Antes de llegar a la ITU como Manager del Desarrollo Deportivo, Alan Ley fue Director del Colegio de Entrenadores del triatlón estadounidense. Alan fue formado en Colegio de Entrenadores USOC, titulado por el Colegio Americano de Medicina Deportiva y el Consejo de Deportes Americano y es actualmente un Entrenador Elite de Triatlón Nivel 3. Tiene estudios superiores en ciencias del ejercicio y en la dirección de hospitales.

Article tags itu tips
Tracker Pixel for Entry