Age Group & Paratriathletes Racing

by World Triathlon Admin on 29 May, 2009 12:01

This weekend’s Dextro Energy Triathlon – ITU World Championship Series race in Madrid will also feature opportunities for both age group and paratriathletes to qualifying for the ITU Age Group and Paratriathlon World Championships on Australia’s Gold Coast in September.

As they take the waters of the Casa de Campo just outside the city centre, thousands of amateur athletes will go head to head over the sprint distance (750m swim, 20km cycle, 5km run) to compete for the illustrious prize of a guaranteed start for the world championships. A hilly bike through the park follows the swim before a flat run to the finish line.

Madrid also welcomes the first paratriathlon race of the World Championship Series. Ten athletes are expected to start, one more than finished the European Duathlon Championships which were held last weekend in Budapest, Hungary.


Este fin de semana en la carrera de las Series de los Campeonatos del Mundo de Triatlón ITU Dextro Energy de Madrid, los atletas de los grupos de edad y de paratriatlón también tendrán la oportunidad de clasificarse para el Campeonato del Mundo de Grupos de Edad y de Paratriatlón, que tendrá lugar en Gold Coast, Australia, en Septiembre.

Miles de atletas amateur competirán en las aguas de la casa de campo codo con codo en distancia sprint (750m de natación, 20km de bicicleta, 5km de carrera a pie) por garantizarse un puesto en la lista de salida de los campeonatos del mundo. Después de la natación en las aguas de la casa de campo, seguirán con un recorrido montañoso en bicicleta por el parque y después un recorrido llano para la carrera a pie. 

Madrid también dará la bienvenida, a la primera carrera de paratriatlón de las Series de los Campeonatos del Mundo. Se espera que tomen la salida diez atletas, uno más que los que terminaron los Campeonatos de Europa de Duatlón que tuvieron lugar la semana pasada en Budapest, Hungría.

Tracker Pixel for Entry